مقاله طراحی صنعتی در62صفحه قابل ویرایش فهرست: فصل اول 2 مقدمه 3 تاریخچه ایجاد شغل 3 تاریخچه گروه طراحی صنعتی 4 نوع شغل 4 عمده یا خرده فروشی بودن شغل 4 فصل دوم 6 استانداردهای کاری برای طراحان صنعتی 7 حوزه ها یا استاندارد طراحی 8 مهارتهای نیروی کار 9 چه فرصتهایی شغلی برای طراحی صنعتی فراهم است؟ 12 توانایی های لازم 13 فصل سوم 14 بازارهای هدف کالا و کانال های بازار یابی 15 موقعیت شغلی در ایران کانال های بازار یابی 16 CRM در سازمانهای طراحی صنعتی 17 تاریخچه CRM 17 CRM 18 اهداف CRM 19 مزایای استفاده از سیستم CRM 20 پیش نیازهای فرهنگی ، سیاسی در شغل طراحی صنعتی 23 CRM و ERP در سازمانهای طراحی صنعتی 26 مصرف کنندگان نهایی در این شغل 30 فصل چهارم 31 خدمات پس از فروش محصولات 32 روش های جاری فعالیتها برای فروش محصولات 33 نحوه طراحی سازمان طراحی 35 فرصت های شغلی و نوع خدمات ارائه دهنده به مشتری 36 روشهای فروش جاری محصولات و نحوه تبلیغات 37 سهولت دسترسی مشتریان کالاهای صنعتی با بازار یابی صنعتی 38 فصل پنجم 44 خلاصه نتایج و پیشنهادات 45 پیشنهاداتی برای یک طراح خوب بودن 47 پیشنهاداتی برای طراحی محصول صنعتی برتر 48 توصیه هایی برای پیشرفت در این زمینه 51 چشم انداز آینده 53 منابع 62
بخشی ازمتن: تاریخچه ایجاد شغل این شغل در جهان و ایران طراحی صنعتی، حرفهای است که با خلق مفاهیم جدید در حوزههای مختلف زندگی انسانی سروکار دارد. طراحی برابرنهاده یا معادلی است که برای واژه Design انگلیسی بکار رفتهاست، در حالی که Industrial design یکی از زیرشاخههای Design است. در حال حاضر آموزش طراحی صنعتی در ایران، با یک گرایش کلی و تحت عنوان کلی طراحی صنعتی انجام میشود. تاریخچه حرفه طراحی صنعتی، در پی انقلاب صنعتی در اروپا و بر اساس یک ضرورت بوجود آمد. تا پیش از رخداد انقلاب صنعتی، محصولات و کالاهای مصنوع مورد استفاده مردم، توسط هنرمندان و پیشه وران با استفاده از روشهای دستی و نه ماشینی و در مقیاس محدود ساخته میشدند. با ظهور ماشین و پدید آمدن روشهای تولید ماشینی، چهره مصنوعات دچار دگرگونی شد و مصنوعات دست ساز، آرام آرام جای خود را به مصنوعات زمختی میدادند که هیچ خبری از هنر هنرمند در آنها یافت نمیشد. همگی بدون توجه به زیبایی پیکره و صرفاً در جهت برآورده کردن نیازهای عملکردی طراحی و ساخته میشدند. در چنین وضعی بود که هنرمندان دست ساز با اعتراض به چنین نابسامانی خواستار طرد ماشین و فرزندان آن و بازگشت به اوضاع پیشین شدند. جنبش هنر و پیشه که سردمدار آن ویلیام موریس بود، در همین راستا شکل گرفت.